Thursday, March 11, 2010

Tomei - 2 bulan 12 hari

Harini dah 2 bulan 12 hari usia si Tomei. Hmmm...Dah besar dah. Tomei budak baik. Kalo mandikan, dia diam jer. Kalo usap2 dia, dia terus baring. Huhuhu.. Manja sangat.

Kalo dikeluarkan dari cage terus berlarian-larian nak main. Kalo ibu dia (Oleo) dekat je, sibuk nak menempek mintak susu.. manja Tomei ni.


Vet dekat Sek13 kata warna Tomei ni warna ginger. Doktor dengan pembantu kat situ semua suka sangat tengok dia. Diaorg kata comel sangat. Bulu lebat dan gebu.. Sampai doktor lelaki kat situ pegang dia nak cium2..huhu

Lepas tu doktor tu tanyer "Awak bagi makan apa?".. Kitaorg ckp la "Kucing kitaorg semua bagi makan Evo".
Doktor tu pon cakap "Owh...bagus2..Evo bagus."


 Waktu ni dia dah kepenatan main lari-lari dengan Aiko n ibu dia. Nasib baik la dia tak reti lagi sepahkan bilik.. huhu


Warna mata dia dah nampak dah warna Oren mcm ibu dia jugak. Muka pon dah ala2 ibu dia jugak. Mungkin sebab tu dia manja dengan ibu dia kot. Tak padan dengan jantan. ahaks..


P/S : Esok cerita pasal Aiko pulak. Aku belum berjaya ambil gambar dia dengan lebih elok sebab Aiko sangat la aktif berlari sana sini tak reti duduk diam.. kalo pegang, sekejap je dah meronta-ronta. Huh..letih..tak padan dengan betina.

20 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

alahai
cutenya tomei tue.
marble dia cantik lah.
corak dia pon unik.
tak sabar nak tengok dia besar.

iela said...

Misz Pinkie Winkie : marble dia tak nampak sangat. Kalo amek gambar pon kdg2 je nampak. Masa kecik2 nampak jelas.

Lieya said...

Alahaiiiii comeyyynyeee... mintak salah sekor boleh...ehehehehe

keen said...

gerammmm...tengok tomei ni...kalau husb akak dapat mesti dia lambung2..

iela said...

Lieya : mintak salah sekor? huhu... kena tunggu anak Oleo yang seterusnya kalo ada :D hihihi

iela said...

keen : huhu..saya pon suka lambung2 dia kadang2 ...ahaha

eena said...

waaaa...comeinyer..x sabar nak ade kitty..bella n cingee da heat tapi cheezy jual mhl lak..die lalu je..hehe..k.ila,cane nk wat die gatal ek..puas da ena main2 kt 'tut' die..pastu ena yg kene gigit..hehe..

iela said...

huhu..tu kena tanyer abg sham :P dia jer yg pandai. Haritu masa Oleo pon dia yg buat. Hihi..

Papa meow said...

wahaha...Shomel nyer tomei muahhh

zalyeaclik said...

Comeynye Tomei nie....Suka sangat tengok dia.Teringin sgt nak bela kucing warna cam nie.Selalu dapat hita,kelabu ngan berbecak jerk....

RAIFANA said...

nak seko cm ni klo dia beranak lagi...gerammmm

iela said...

Papa meow : Huhu.. Tomei kata trime kaceh..

zalyeaclik : Tu la. Kitaorg pon baru first time dapat warna mcm ni.huhu

RAIFANA : boleehhh... tapi kena book dulu yer..hihi

RAIFANA said...

sies. mmg nak sangat2 klo dpt secomel ini..mmg geram giler. book terus ah..hehe

iela said...

RAIFANA : Huhuhu.. kena tunggu la kalo camtu.. :P

RAIFANA said...

xpe. tunggu oleo buncit lagi.. ngeh2..teringin sgt nak bela kucing2 cmni. kat umah skan ramai. tp kucing orang. rumah rai tempat persinggahan je bg derang.

dir...antologi hidup apple sepi... said...

salam..evo tu mmg bagus ke??

sbb baru perst time dengo...huhu..ok x harga dia???..try cr gak kat sini(ipoh)..tp xjumpa...huhu

iela said...

RAIFANA :
Tungguuuu.. hik hik..

dir...antologi hidup apple sepi... :
Mmg susah sket nak jumpa Evo ni. Kat shah alam ni pon satu kedai je yg ada. Harga dia yg besar 7kg sekarang dah RM138.
Evo ni tgk kucing gak. Ada kucing yg sesuai, ada yg tak. Kalo nak, kena beli yg kecik dulu la test.
Berminat ker?

RAIFANA said...

geram2.. tak puas tgok tucing tomei ni. bila la nk ada seko. asek main kucing2 jiran n yg terbuang je. kat rumah siap stanby makanan kucing. kadang2 kesian tgok kucing terbuang merayau kelaparan. oleo ku sayang.. bila lagi nk bg baby.. hehe..

iela said...

RAIFANA :
hahaha..Oleo blom miang lg :P

RAIFANA said...

oh oleo.. bila nk miang ha... hahahahaha......