Thursday, February 18, 2010

eeee...apa ni !?

 

Geli tak korang.. :P

Sebenarnya tu gumpalan bulu kucing ni ha.. Tengokla tu..Kucing tu pon malu nak tunjuk muka.. hahaha..



Ok..sebenarnya ni kucing sepupu en husband.. nama kucing ni tak ingat pulak.. maklumla dah tua. huhuhu.. Betina. Tuan kucing ni hantar kat rumah kitaorg sebab suruh tengokkan betul ke kucing dia ni tengah miang. Lepas tu suruh tengok2kan dia dah dimandulkan ke belum..Diaorg nak kawenkan la tu.

Kitaorg nasihatkan kat dia supaya hantar vaccin dulu sebelum nak kawenkan..yelakan..takut effect dekat kucing jantan tu kang..tak ke naya. Pernah terjadi tau.

2 hari kot kitaorg jaga kucing ni. Bulu dia banyak sangat gugur lepas tu kat bawah badan dia banyak bulu2 terjuntai2 macam gambar kat atas sekali tuh. Aku pon apa lagi.. suruh la en husband gunting elok2 lepas tu terus mandikan dia.. lepas mandi kitaorg sikat dia sampai la takde gumpalan2 bulu tu.


Lepas tu kitaorg hantar terus kat tuan kucing ni. Tuan kucing dia terkejut dan berkata "eh, bulu dia takde gugur lagi la..korang buat camne".. huh.. apela (dalam hati).. Aku pon dok bersyarah la kat dia.. "Tadi kitaorg mandikan dia...lepas tu sikat, bla bla bla".. dia pon cakap "owh..patutla....kitaorang selalunya lepas mandikan dia terus lepaskan camtu jer biar kering sendiri.."..   Aduss... patutla... hahaha..(dalam hati jgk)

Dah habis membebel2, kitaorg pon rekemen la klinik veterinar dekat shah alam.. siap kitaorg tolong hantar sama2 lagi. Harap2 lepas ni diaorg jaga la kucing tu betul2. Diaorg tak pernah jaga kucing bulu lebat mcm ni.. sebab tu tak tahu sangat. Kucing ni pon dia jumpa merayau-rayau tak tahu kucing sape..diaorg rembat jer :p
huhu..dari terbiar baik diaorg jaga je kan..

Ada lagi sekor kucing dia kat rumah..cantek..tapi tak sempat nak amek gambar..terlalu terkesima dengan corak bulu kucing tu sampai terlupa. Orite..gadego..daaaa

4 comments:

Kancilbiru said...

wahh ko dah jadi consultant kucing pulak dah...bagus bagus....

umi_e said...

eloklah 'diajar' seppupu itu bagaimana menjaga kucing 'dengan betul' ;)

iela said...

Kancilbiru : lebih kurang la :P

umi_e : tu la tu.. hehe

Misz Pinkie Winkie said...

erm....cantik kucing tue
kalo di jaga dengan elok..akan jadik lagi cantik