Tuesday, October 12, 2010

Sesi bergambar di pagi hari..

Biasanya pagi sabtu ngan ahad kalo tak pergi mana2, memang sangat memboringkan. Nasib baik la ada kucing2 buat kawan. Nak tengok TV pon takde citer menarik.

Mengemas rumah, basuh kain semua tu..sejam je pon boleh siap. Kadang2 tu dah settle semua keje, dah puas main ngan kucing, aku sambung balik tdo.. yeahhh.. Sejam jer la..pastu bangun nak masak untuk lunch.

Sabtu aritu akhirnya aku berjaya amek gambo anak Meon. Dah besar ni diaorg dengar cakap sket. Dah pandai manja2. Panggil2 pon dah pandai datang kat kita. Kan pagar depan dah berjaring kan. Tapi diaorg ni cerdik yang amat, boleh jugak keluar dari pagar tu. Hadeh..nasib baik la anak Oleo tak reti lagi. Aku risau je kalo anak Oleo dah pandai kang..mesti ada je yang meniru nanti.

Eh..terbebel lebih plak.. sebenarnya nak tunjuk gambar anak Meon ni ha.. hehe..

 Ha.. yang ni muka dia banyak warna itam. Tapi kat bawah putiiiihhh jer...

Bulu dia lembuuuutt dan lebat.. suka pegang dia ni. Kalo buat peluk sedap.. hehe

Yang ni plak aku sukeeerr.. sebab muka dia comelll..hehe

Bulu dia ni pon lembut jugak. 

 "Comel tak sayerrr"

Ha..yang ni plak lain dari yg lain. Kalo perasan, dari mata dia sampai la ke hujung kaki tu, belah kanan dan belah kiri lain... sebelah kuning, sebelah lagi hitam..

Ha..baru la nampak kan....dia ni lain sikit. Tak suka kena dukung. Suka kena belai jer. Kalo kena dukung dia punye mengeow tu macam kan kena pijak ekor. Sebab tu la gambar dia aku tak dapat amek macam 2 ekor lagi tu.

Ha..yang ni aksi terlampau diaorg. Dah 2 bulan lebih pon masih nak menyusu badan. Aku malas nak tahan2 sebab dari pengalaman dulu, Meon mmg pandai nak putuskan susu sendiri bila dia dah rasa sakit.

 
 

7 comments:

m4rilyn said...

alolaaaaa comei2 anak2 Meon. smua tri kaler

tgk dorang menyusu tu,tingat kat anak2 bulu kat kg,besar2 pun nyusu lagi..kami layan gelak je.xpe nanti badan mereka kuat n sihat

Hisham2u said...

wow.. i loike 2face.. ekeke

Atia Adina said...

pandainya kucing2 tu posing

meowwmania said...

haloh halohhh....shomel nyer gerammmm!

2 bulan tu dah pandai makan kan, tp masih menyusu ekk hihihi :)

iela said...

meowwmania : a'a sebulan lebih kitaorg dah bg dah mkn sikit2. Nasib baik la Meon ni penyayang. Anak dia mintak susu dia bg jer.
Kalo Oleo susah sikit nak bg anak dia susu. Ikut mood dia je.

Misz Pinkie Winkie said...

comelnyaaa dia.
gebusss bulu dia,
dottie pon camtue..masih menyusu..kadang2 susu daisy dah takde sangat pon.

zalyeaclik said...

Salam...comeynye semua.Mintak sekor leh?Oreo ngan Orix dah tua,dh x best wat main2....dua-dua jantan lak tu,dah xde baka lg...huhuhu...