Tuesday, June 26, 2012

Nasi ambang

Cara sebut dia bukan nasi ambang tapi ambeng.. sebut beng tu bukan mcm bengkok.. tapi bengkak..
Ha..paham tak? tak paham sudah..



Sebenarnya aku pernah cerita pasal nasi ambang ni kat SINI.
Tapi tak detail sangat.
Makanya harini aku nak cerita sikit la pasal nasi ambang.
Kalau orang johor especially jawa mesti pernah makan dan tahu buat.

Biasanya kat dalam nasi ambang ada :

AYAM
Ayam masak merah

atau
Ayam masak kicap

MEE
Mee Goreng
atau

Bihun Goreng


LAIN-LAIN
Ikan masin bulu ayam
Sayur Goreng Jawa

Serunding Kelapa

Ada jugak yang letak ayam goreng jer.
Ada jugak yang letak bergedil.
Tapi yang kat atas ni adalah yang mesti kena ada.

Yang buat sedap tu sebenarnya serunding dengan ikan masin tu.
Kalau berniaga untuk bulan ramadhan nanti mesti laku kan.
Huhuhu..

Korang pernah makan nasi ambang ker?
Kalau belum meh datang rumah aku buatkan.. Hihihi


p/s: entry orang tengah lapar.

2 comments:

Aidanisme said...

aku pernah makan, tp aku makan 1 1.. hahaha..

meowwmania said...

ohh sy org joho mmg tahu sgt! tp tahu makan jela :D