Tuesday, June 26, 2012

Dulu lagi...hehe

Dulu..
Aku suka pakai baju kurung kedah. 
Tetiba nak raya ni kan aku teringat pasal fesyen baju raya....hahaha
Puasa tak lagi dah berangan pasal baju raya kan...teruk betul aku ni.

Seumur hidup aku, aku pernah ada 2 pasang je baju kurung kedah.
Tapi sekarang takde lagi la.
Yang aku tahu, bila aku pakai baju kurung kedah, aku nampak tinggi sikit.
Sikit laa...imaginasi sendiri jer. 
Orang lain tengok ko sama je rendah macam biasa. Hahaha..

Kan aku ni lebih rendah dari adik perempuan aku kan.
Selalu jugak la aku dipermainkan oleh dia.
Tahu la aku ni rendah dari dia, tapi still aku ni rendah tahap biasa2 je..
Takdela rendah sampai nampak aku ni petite.
Yang petite jangan terasa pulak.. anda tu comel okey..

Dah dah...berbalik cerita pasal baju kurung kedah ni ok.
Tetiba aku teringin pulak nak pakai balik.
Tapi bukan baju kurung kedah pakai dengan kain batik tu.
Oh tidak tidak.
Ni baju kurung kedah macam biasa je.



Gambar baju ni aku cilok kat SINI. Lawa-lawa pulak baju dia.
Tapi semua ni dah sold out.
Maknanya, kenala tempah kat tukang jahit (READ: mak aku)
Hahaha...

Apa kata kita buat baju kurung kedah moden pulak kan.
Aku ingatkan baju kurung biasa je yang ada moden.
Rupanya baju kurung kedah pun ada okeh..
Tengok ni..



Yang ni aku cilok kat SINI pulak.
Cantik kan. 
Satu buat yang macam kat atas tu.
Satu lagi buat yang moden.

Alaa..apa salahnya berangan nak pakai baju raya apa sekarang ni kan.
Kalau bulan puasa kang confirm entry makanan lebih banyak kot.
Lagipun sekarang dah ada orang start dah bagi sample kuih.
Ada yang dah order kuih dah pon.
Awal betul.
Bahang raya tu dah nak terasa kan.
Kat mana-mana dah banyak dah poster, banner, flyers pasal promosi raya.
Hoh..awal sungguh. APTB

Oklah, aku nak sambung buat keje.

1 comment:

Kancilbiru said...

aku pun suka pakai baju kurung kedah tapi dah lama dah tak pakai...asyik beli baju kurung siap jer..