Wednesday, August 18, 2010

Menu berbuka harini...


Hoh.. harini aku nak makan nasi ambang (ambeng). Semalam masa singgah bazaar ramadhan dekat Sek 24 ada satu kedai tu jual nasi ambang.. waahhh.. aku pon apa lagi. terkecur air liur aku ni. hihihi

Korang tahu ke nasi ambang tu apa. Nasi ambang ni sejenis makanan orang Jawa. Dulu masa aku kecik2.. seronok sangat kalo pergi kenduri doa selamat kat rumah org jawa. Dapat makan nasi ambang beramai dalam dulang yang bulat tu. Makan 4 - 5 sedulang org tau. Huh..seronoknya time tu. Tapi sekarang susah gak nak jumpa org buat nasi ambang lagi time kenduri2 ni.

Sebab tu la aku rindu sangat nak makan nasi ambang. Oh nasi ambang.. huhuhu..

7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

apa dia taruk dlm tu? mee ka?

Atia Adina said...

kesian tak?aku tak pernah makan nasi ambang....


-ad-

Kancilbiru said...

ko nak beli nasi ambang size kecik ke? ekekeke..:P

nur anis said...

sedapnya nasi ambeng...happy sgt bila kenduri dorang masak nasi ambang..selera...^_^
lama x makan...

m4rilyn said...

kat PaRam setiawangsa nie pun ade..2-3 gerai gak kot.

hato blom terbuka lagik nak beli sbb cam banyak je satu bungkus tu

meowwmania said...

tau tau...

nak soh mak wat nasi ambang lah ngee~

Misz Pinkie Winkie said...

ala sedapnya nasik ambang.