Tuesday, November 9, 2010

Mimpi ular??..

Hai uolss.. hehe.. harini lambat sket post entry. G blogwalking dulu... jalan sana jalan sini. Dah ada mood nak mengarang baru la aku karang ni.

Malam tadi kan aku mimpi ular weh. Ular sawa plak tu. Tapi masa dia nak patuk tu kepala dia jadi macam ular tedung. Yang peliknya ular tu nak mematuk aku jerk... cess.. aku pegang kepala dia..berat betul. Nak tolak ke belakang takleh nak tolak ke tepi pon takleh. Pastu aku suruh adik laki aku yang buang dia. Pastu terus aku terjaga.

Kuang asamnyer mimpi. Tapi yang bestnyer aku cool jer. Hahaha.. kalo betul2 confirm aku menjerit2 mintak tolong. Nasib baik la aku jenis yang tak geli ngan ular. Ada setengah org tu tgk gambar ular pon dah geli. Kalo org bg aku pegang ular yg tak berbisa, aku pegang je. Pernah dulu aku pegang ular sawa, org tu suruh kiss kepala dia..aku kiss jerk. Pastu kawan2 aku semua larikk.. hahah..pastu aku blur..kenapa diaorg lari..hahaha..sengal kan..

Dulu kan..masa zaman aku tgh study..aku pernah mimpi naik sampan kat tengah2 tasik. (Tido waktu siang).. Aku naik sampan ngan sape pon aku dah tak ingat. Tapi berdua jela. Pastu tengah aku syok pegang2 air kat tasik tu.. sekor ular melompat kat tangan aku..dia patuk!.. pastu dia masuk balik dalam air.. Pastu kuar plak ular lain.. pon patuk kat tangan aku gak..waktu tu ada rasa cam sakit skit la. Pastu dia masuk balik dalam air.. Tak lama tu..kuar lagi ular yang ketiga..kali ni patuk mmg terasa sakit lebih sikit..Ular ni pon masuk balik dalam air. Tup tup kuar ular yang ke empat plak...yang ni mmg batuk berbisa.. sampaikan aku terjaga sambil pegang tangan.. siap tengok betul2 ada bekas kena patuk ke tak..huhu..

 Bila aku tengok tangan aku ok je..aku pon termenung kejap. Terus takmo sambung tdo.. mata ni terus terbukak luas. Gila la mimpi tu... 4 ekor ular patuk aku tau. Time tu aku masih blom kawen lagi.. mmg kalo cerita kat org, org kata ada org nak masuk minang.. tul tak.. tapi aku tak cerita kat sape2 pon. Aku cerita dekat ex-bf aku jer. Ex-bf aku tu adalah bf aku yang ketiga..tapi aku ubah cerita sket la..aku cakap 3 ekor ular jer yang patuk. Hahaha..sengal..konon mmg nak ex-bf aku tu yg masuk minang la.. kose i..

Tapi akhirnya aku berkahwin dengan bf aku yang ke empat. Husband aku yang sekarang ni la. Apakah mimpi itu ada maksud yang sama? Huhuhu..mungkin kebetulan je tu kan. Takmo la percaya kat mimpi2 ni. Tak baik tau...

Korang pernah ke mimpi jadi kenyataan?? atau sebaliknya???

4 comments:

Unknown said...

ahah!!! tipu man haaaaa... tetttttt :p

bylindakitchen said...

wahhh..banyaknyer pilihan.
mungkin betol jugak iela.
sekali datang sampai 4.
boleh caya jugak mimpi nie kadang2.
huhu.

Atia Adina said...

ada gak cakap mimpi ular maknanya ada org nak sihir....ye ke?ntah

syufaa said...

hehe..tak pnah plak mimpi jadi kenyataan..kdg2 ade kot..tp jrg la..huhu..