Tuesday, October 2, 2012

Belanjawan 2013 - Komen sikit

Sebenarnya aku tak suka cerita pasal politik2 ni.. 
Kalau laki aku tu yela..hari-hari kalau tengok berita ada je dia nak complain...
Tapi sejak belanjawan 2013 haritu aku terasa macam nak komen sikit la..

Aku rasa pembentangan belanjawan haritu dah macam jadi medan untuk berkempen pulak.
Tetiba aku merasa muak dan menyampah.
Setahu aku kalau pembentangan belanjawan cerita pasal belanjawan je la kan.. 
Yang duk puji memuji...kutuk mengutuk tu kenapa.
Tak faham betul aku.

Aku takde la benci dekat PM kita tu.
Ada setengah orang tu tengok gambar PM je pon dah meluat.
Aku tak menyebelahi mana-mana parti pon.

Tapi kalau dah asyik nak memburukkan orang je..lepas tu puji diri sendiri tu apa benda.
Dari kita dok cerita pasal keburukan orang adalah lebih baik kita fikirkan cara nak memperbaiki diri sendiri. 
Nak burukkan orang..belum tentu kita ni baik dan betul sangat. Betul tak?

Lepas tu bila PR buat pembentangan ramai orang-orang BN plak takde. 
Kosooongg jer.
Sungguh tak professional.
Macam mana la nak jadi pemimpin kalau tak hormat orang lain.

Hadoy...memang letih la bila fikir pasal politik ni.
Sebab tu aku tak suka.

So, korang pilih la mana yang terbaik.
Undi anda adalah rahsia..
Hehehehe...

No comments: