Friday, July 13, 2012

Durian..

Dulu tetiap tahun family aku dapat makan durian dari kebun.
Takyah pergi beli kat tepi jalan.
Nenek sedara aku duduk Simpang Renggam, Johor. Duduk kat Kg Hj. Salam.
Belakang rumah dia ada kebun durian.
Lepas tu bila aku sekolah menengah nenek aku buat rumah sebelah rumah nenek sedara aku ni.
Dia pun tanam pokok durian.

So, memang dari dulu tetiap tahun banyak gila durian kat rumah sampai busuk-busuk
sebab tak larat nak habiskan.
Aku bukannya hantu durian pun. Lepas tu tak suka tempoyak (masa sekolah dulu la)
Duduk kat universiti berkawan dengan ramai orang..terus suka pulak tempoyak ni.
Budu pon aku suka.

Duduk dengan mak mertua pulak..mak mertua yang gila tempoyak.
Sepanjang tahun walaupun durian dah habis musim...tempoyak still ada dalam peti ais. 
Berbalang-balang dia simpan.
Nasib baik la dia dapat menantu yang tak kisah bau durian.
Kalau dapat menantu yang tak boleh bau durian, dah sudah. Hahaha..

Malam ni plan nak pergi makan durian dekat SS2.
Ni gara-gara tengok kat FB ramai pulak yang share gambar durian.
Tak boleh tahaaaannn...

Tak boleh tahan sebab nenek aku dah takde kebun durian....uwaaaaa
Semua dah kena tebang.. tengah nak buat rumah untuk anak-anak dia
Haiiii...untuk cucu takde ke nenek.. hehehe..

Oklah... sape nak pergi SS2 malam ni.. JOMMMM...

1 comment:

sharina said...

yes...aku igt lagi umah nenek ko tu...makan durian..rambutan.manggis... perghhhh mmg syok la! :p