Thursday, July 12, 2012

Ayam masak cencalok

Siapa suka makan cencalok angkat dua dua tangan tinggi tinggi!!   \o/

Aku pandai makan cencalok ni sejak duduk dengan mak mertua la.
Dulu mak aku memang jarang buat. Sebab kalau ada pun dia makan sorang je. Membazir je beli.
Sekarang aku tersuka sangat kat cencalok. Boleh menambah selera la katanya.
Kalau biasa makan sepinggan boleh tambah lagi satu pinggan.
No no no...tak bagus untuk perut. Nanti muncit. Hehehe

Semalam aku menyinggah ke blog Mat Gebu.
Sekali ternampak resepi ayam cencalok. OMG.. nampak menyelerakan.
Harus aku terai buat hari Sabtu ni.


Tak tahu la rasanya macam mana. First time dengar ayam cencalok ni.
Orang Melaka mesti tahu la kot. Sebab ni resepi Baba Nyonya katanya la.

Kalau yang suka makan cencalok macam aku mesti suka kaannn..
Tak sabarnya nak tunggu hari Sabtu. Harap-harap plan tak tergendala.
Laki aku nak makan ke tak ntah :p

Dulu dia ikan pekasam pon takmo makan. Rasa sikit je pun nak muntah. Apee la..
Sekaraaannngg ikan pekasam tu kalau boleh makan sekor sorang sorang pon dia sanggup.
Hahahaha.. siapa lagi yang ajar dia kalau bukan aku. kuikuikui..

Dulu cheezy wedges pon dia tak makan.. haa..sebab aku suka, dia pon terikut suka. Baguss..
Dulu dia tak suka sarapan pagi..memerut nanti katanya... sekarang sarapan pagi tu mestiii...
Semua aku jugak yang mengajor.

Oklah..tengah nak hafal resepi ayam cencalok ni.
Malas nak salin salin.
Aku tak suka masak sambil tengok resepi.
*berlagaksiot..

Kah kah kah...

1 comment:

Eliss Mie said...

aku pun hafal pastu mula laa tersalah..hehehe. tapi nasi goreng tomyam tu memang sedap tapi laki aku tak leh terima..benci makk!