Monday, May 14, 2012

Takde mood

Korang pernah tak bangun-bangun tidur je takde mood. Takde mood nak bercakap, takde mood nak melayan orang dan menyampah tengok muka orang yang tidur sebelah. Huhuhu..

Aku pernah..tapi masa kecik-kecik dulu la. Kalau sekarang ada tabiat macam ni memang dapat dosa la aku hari-hari sebab menyampah tengok muka laki sendiri :P..huhu..

Dulu masa kecik2 aku selalu tidur dengan abang kembar aku..Bila bangun pagi tu..kalau nampak muka dia je rasa macam nak tumbuk sebijik. Lepas tu kalau siapa-siapa bercakap dengan aku bila aku baru bangun tidur pepagi..memang aku takkan layan..lantak ko la cakap sorang sorang.. ahaha.. Kalau pepagi tu memang susah sangat nak dengar suara aku.

Aku pon tak paham kenapa la aku ni moody sangat bila bangun pagi masa kekecik dulu. La ni, aku takut kalau anak aku terikut perangai aku. Hahaha.. Kadang-kadang dia macam tu jugak. Kalau dia takde mood tu, ko jangan la pegang dia..memang dia tarik muka. Kalau pegang tangan dia nanti dia tarik tangan dia..siap dengan suara 'huh' dia tu..

Macam malam tadi..masa bawak Aqeef pergi jenjalan masa tu dia baru lepas merengek. Aku pon pujuk la dia. Pegang tangan dia..usap-usap. Tiba-tiba dia tarik. Mak aiii.. pastu babah dia pon cakap..ummi pegang takmo.. riba kat ummi nak pulak.. huhuhu..

Hari ni 14hb genap umur dia 1 tahun 4 bulan. Ada jugak yang tanya bila nak tambah lagi.. Aduh.. yang ni pon lasak sampai perut ummi dia pon dia pijak2..camne nak tambah lagi.. hahahha


1 comment:

Atia said...

si adam pun sama tau.....kalo time x der mood....berguling dia kat situ.....serba tak kene....