Friday, November 16, 2012

Dua minggu lepas bawa Aqeef pergi zoo negara.
Aku pun teruja sama sebab tak pernah pergi lagi.
Kesian kan. haha..
Tiket murah je.



Kalo dah nama zoo tu mesti la bau macam-macam kan.
Bau bahan buangan binatang-binatang kat situ usah cerita la..
Tapi boleh tahan lagi la.

Mula-mula plan nak gerak pagi kul 9. 
Sebab sekarang ni kan asal petang je hujan.
Ingat nak bawak aqeef tengok show pukul 11 pagi.
Petang pun ada pukul 3 tapi aku agak mesti hujan punya.

Tapi last-last pergi lewat... sebabnya...babah Aqeef bangun lambat.
Geraaamm je aku.
Aku ni pantang betul kalau bertukar plan last minute.
Lagi pulak kita nak pergi awal sebab nak elak hujan..
Kalau petang confirm tak hujan takpela jugak.

Ok takpelah.
Dah sampai zoo pon kan.
Layankan jela gambar-gambar yang aku sempat snap.
Yang tak sempat tu sebab aku tengah pegang Aqeef atau aku amek video..

Jirapah..hihi


Tengah cari ikan..

Bila aku hala kan kamera je kepala ko turun ke bawah..bila tak pegang kamera..ko tinggikan kepala pulak..
Pandai ko eh..

Burung unta..

Burung apa ntah ni..aku main amek gambar je..haha

Hello bird..

Haiyaa...tidur la pulak..Ish..

Aku agak rimau ni tengah melepas dalam air.. hahaha

Yang ni pulak duk berpusing macam bertawaf.. mungkin lapar kot.

Ini jela pun gambar yang ada.
Kat sana banyak tempat makan. So takyah bawak bekal la..sediakan duit je.
Pastu kat sana ada zoo hut.
Kalau penat berjalan boleh la berehat kat situ.
Banyak gak zoo huts ni kat sana.

Zoo Huts

Kalau korang tak larat nak jalan boleh la naik tram kat zoo ni.
RM2.00 je sorang.
Aku kalau berdua je dengan husband lagi rela jalan kaki..
Sebab tram ni tak bawak kat semua tempat. Dia sekadar lalu je.
Agak rugi jugak la sebenarnya kan.
Tapi kalau dah bawak anak memang tak larat la..Dia pon tak larat lagi nak jalan jauh2.

Tram rides.
Sebelum pukul 3 kitaorg dah lepak kat tempat animal show tu.
Tepat pukul 3..hujan pun mula turun.. 
Makin lama makin lebat..
Show tu terpaksa la dibatalkan separuh jalan.
Sempat tengok burung, sea lion dengan bangau je.

Takpelah..dah nasiiibb..
Lain kali boleh pergi lagi.
Ni semua babah Aqeef punya pasal..Hoh!

No comments: