Wednesday, August 8, 2012

Menitis air mataku..

Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.

Tentu ramai yang dah pergi menjengah ke blog Alia Haryanie.
Kesakitan yang ditanggung tak dapat aku bayangkan.
Melihat raut wajah anak-anak Puan Yanie lagi aku bertambah sedih.
Puan Yanie nampak tabah dan kuat.
Kalau aku ditempat beliau belum tentu aku akan kuat dan setabah itu.

Dulu aku patah tangan je, tapi bila mak aku datang kat aku, aku nak nangis.
Dulu aku kehilangan bayi dalam perut pun sedih yang amat.
Inikan pulak kalau aku sakit macam Puan Yanie.

Yang aku tahu dia ada penyakit saraf..dan sakit tu semakin teruk.
Hidup 3 beranak, tiada pendapatan tetap.
Ditinggalkan suami tanpa khabar berita. Tergamak suami dia...hmmm..
Orang kata sudah jatuh ditimpa tangga lah.
Sedih kan?

Jadi di bulan Ramadhan yang mulia ni apa kata kita menghulurkan sedikit bantuan kepada Puan Yanie. 
Semoga bantuan itu dapat meringankan beban Puan Yanie dan anak-anaknya.


BANK : Maybank
NO AKAUN : 164034266923 
NAMA : Haryani Binti Mat Hussin


Nabi saw. bersabda, “Tidaklah berkurang harta yang disedekahkan.” (HR Muslim)


Allah Ta’ala berfirman: “Sesungguhnya orang-orang yang bersedekah, sama ada laki-laki mau pun perempuan dan meminjamkan kepada Allah pinjaman yang baik, niscaya akan dilipat-gandakan ganjaran kepada mereka dan bagi mereka pahala yang banyak.” (Al Hadid: 18)

Nabi saw. bersabda, “Sesungguhnya sedekah itu akan memadamkan kemarahan Allah dan menghindarkan dari su’ul khotimah (kesudahan buruk ketika mati).” (HR at-Tirmidzi)


Sekian...wassalam.



No comments: