Wednesday, November 14, 2012

Berangan..

Masa sekolah rendah dulu aku ni kuat berangan..
Sebelum nak tido aku suka berangan aku jadi orang miskin duduk dalam bilik yang kecik.
Selalunya orang berangan nak jadi kaya..hahaha..
Ntah apa-apa la aku ni.

Pastu aku cakap sorang-sorang.
Apa yang aku cakap pon aku dah tak ingat la..
Tapi ada satu hari tu..tiba-tiba mak aku bukak pintu bilik..
Mak aku tanya "Mak ada dengar bunyi orang bercakap la"
Pastu aku dengan cover malunya aku cakap "Mana ada!"
Huhuhu..malu plak bila ingat balik.
Bila aku dah penat nak tido..aku boleh sambung esok plak.

Itu satu..
Lagi satu ni, aku kalau kena marah-marah ngan mak aku, mesti berangan nak lari rumah.
Bila kena marah teruk je.. aku berdiri depan pintu tengok kat depan rumah..
Depan rumah aku ada banyak pokok..macam hutan jugak la..tapi tak la hutan sangat..
Banyak pokok getah ngan semak samun je.

Pastu aku start berangan... nak lari rumah..
Berangan nak duduk kat hutan tu..*alahai..jauhnya ko nak lari..haha
Siap terfikir nak pasang khemah bagai..hahah..lawak betul.
Pastu dulu aku selalu simpan duit dalam purse kecik warna merah..
Konon duit tu mampu la nak tampung selama aku lari dari rumah..
Padahal dalam tu ada 2 3 inggit je pown..haha..

Tengah berangan-angan tu tetiba kena sampuk dengan mak aku..
"Ha..tengah fikir nak lari rumah la tu.. lari la!"..
Adoyai...malu lagi.
Mesti mak aku pon dulu-dulu macam aku jugak..tiada kemusykilan lagi
Macam tahu tahu je kan anak dia fikir nak lari rumah....dah biasa buat la teww..hahaha

Berangan jelah..tak berani buat punyeer...
Kalau aku lari aku rasa lagi teruk kena sebat ngan mak aku ada la.
Hihihi..

Nasib baik la sekolah menengah perangai berangan tu dah kurang..
Kalau tak mesti terbawak-bawak sampai sekarang..haha..

Aku rasa mesti ramai yang perangai macam aku ni kan.
Biasa la budak-budak..imaginasi kuat sikit..huhu..

No comments: